loading...

داکت اسپلیت چیست؟ | گروه صنعتی مهتاب گستر

بازدید : 59
يکشنبه 8 خرداد 1401 زمان : 17:10

چیلر - مهتاب گستر

چیلر

اکثر افرادی که می خواهند چیلر تهیه و خریداری نمایند یا می خواهند در مورد چیلر صنعتی اطلاعاتی کسب کنند، می خواهند بدانند چیلر چگونه کار می کند و همچنین در مورد اصل کار چیلر سردرگم هستند. واقعا چیلر چگونه کار می کند؟ اصول کار چیلر چیست؟

چیلر از برق به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. بخار مبرد فریون در بخار، گرمای آب سرد را جذب می کند تا بخار را خنک کند. بخار مرطوب فریون پس از تبخیر و جذب گرما توسط کمپرسور به گازی با دمای بالا و فشار بالا فشرده شده و سپس توسط کندانسور با آب خنک می ‌شود و به مایع تبدیل می ‌شود و از طریق دریچه انبساط برای بازیافت وارد مرحله بخار می‌ شود. بدین ترتیب در انتهای با دمای 7 تا 12 درجه سانتی گراد آب سرد برای تهویه مطبوع آماده می شود.

طبقه بندی چیلر ها

چیلر ها را می توان بر اساس پارامتر های مختلفی تقسیم بندی کرد، که عبارت است از:

(1) فشرده سازی توسط کمپرسور

سه نوع کمپرسور در تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود: پیستونی، پیچی و گریز از مرکز، که کمپرسور های پیستونی محبوب ترین آن ها هستند.

(2) نوع کندانسور

با توجه به روش خنک کننده کندانسور می توان چیلر ها را به سه نوع چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک و چیلر خنک کننده با بخار تقسیم بندی کرد.

(3) طبقه بندی بر اساس روش آب بندی

با توجه به روش آب بندی می توان چیلر ها را به سه نوع کاملا بسته، نیمه بسته و باز تقسیم بندی کرد.

(4) طبقه بندی مختلف با توجه به جریان انرژی

با توجه به جریان انرژی، می توان آن را به نوع تراکمی و نوع جذبی تقسیم بندی کرد. نوع تراکمی از جریان الکتریسیته و نوع جذبی از جریان گاز استفاده می کند. در حال حاضر تقریبا تمام چیلر های مورد استفاده در کشور ما از نوع تراکمی هستند.

(5) طبقه بندی بر اساس دما و گرما

در سیستم های تهویه مطبوع جذبی با توجه به منبع حرارتی می توان آن را به سه نوع پمپ آب گرم، نوع بخار و نوع احتراق مستقیم تقسیم بندی کرد. سوخت های مورد استفاده عبارت است از: گازوئیل، نفت سفید، نفت سنگین و گاز طبیعی.

جدید ترین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی برای چیلر ها

چیلر های صنعتی در صنایع مختلف برای کنترل خنک کاری محصولات، مکانیزم ها و ماشین آلات کارخانجات استفاده و بهره برداری می شوند. چیلر ها را می توان برای کاربرد های صنعتی متمرکز کرد و هر چیلر می تواند نیاز های متعددی را برای سرمایش برآورده کند یا می تواند از چیلر خود در هر برنامه یا دستگاه استفاده شود. هر روشی مزایای خود را دارد. همچنین می ‌تواند ترکیبی از چیلر های مرکزی و غیر متمرکز باشد، به‌ خصوص زمانی که الزامات خنک ‌کننده برای کاربرد ها یا نقاط استفاده خاص یکسان است، اما نه همه.

راه کار های صرفه جویی در مصرف انرژی

  1. 1. دمای میعانات را کاهش دهید.

با توجه به ایمنی تجهیزات و برآورده کردن الزامات تولید، سعی کنید دمای بخار را افزایش و دمای کندانسور را کاهش دهید. به همین دلیل، برج خنک کننده برای اطمینان از بهره وری آب سرد استفاده می شود.

  1. 2. دستگاه تبدیل فرکانس تبرید برای تنظیم سرعت کمپرسور اتوماتیک

پس از عبور از یک سانتریفیوژ کم فشار، فشار افزایش می یابد. هر چه سرعت سانتریفیوژ بیشتر باشد، فشار آن نیز بیشتر می شود. در عملیات واقعی، بیشتر تجهیزات تحت بار کامل کار می کنند. یک فیوز مختلف با سرعت ثابت باعث از دست دادن انرژی در هنگام حرکت تجهیزات با بار سبک می شود. کمپرسور اتوماتیک می تواند به طور خودکار سرعت کمپرسور را با توجه به تغییر بار تنظیم کند و فضای صرفه جویی در انرژی نسبتاً بزرگ است.

  1. 3. بار عملیاتی مناسب تجهیزات را تنظیم کنید.

در شرایط حصول اطمینان از عملکرد ایمن تجهیزات، زمانی که میزان تبرید با بار 70٪ -80٪ ​​در مقایسه با بار 100٪ کار می کند، مصرف برق در ظرفیت خنک کننده واحد کم تر است. برای شروع، از این بار عملیاتی با در نظر گرفتن عملکرد مناسب، می توانید از پمپ آب و برج خنک کننده (کولینگ تاور) استفاده کنید.

دلایل کاهش دمای چیلر های صنعتی

راندمان دستگاه های چیلر قبل از خروج از کارخانه، آزمایش می شوند تا از عملکرد عادی واحد چیلر صنعتی اطمینان حاصل گردد. اگر در اولین استفاده از چیلر در محل مورد نظر، مشکلی رخ دهد، ممکن است به دلیل نوع اشتباه چیلر انتخابی باشد یا حتی ممکن است در حین حمل و نقل چیلر دچار آسیب شده باشد.

زمانی که چیلر صنعتی برای اولین بار استفاده می شود، دمای چیلر صنعتی قابل کاهش نیست. دلیل دیگری که وجود دارد، این است که شاید مشکلی بین چیلر آب خنک و نصب برج خنک کننده، پمپ آب گردشی و خط لوله کشی این سیستم ایجاد شده باشد که طبق نمودار نصب نیاز به بررسی دقیق دارد.

اگر این اتفاق برای یک چیلر ایجاد شود، ممکن است به دلیل مشکلات زیر باشد:

  • مبدل حرارتی چیلر خنک شده با آب، بسیار کثیف است. توصیه می شود مبدل حرارتی را تمیز کرده و در استفاده های بعدی مرتباً تمیز کنید.
  • نشت فریون در سیستم تبرید چیلر، برای تشخیص نشت، تعمیر جوشکاری توصیه می شود.
  • ممکن است دمای محیطی که چیلر در آن قرار دارد نامساعد باشد، به همین دلیل چیلر نیاز ها را برآورده نمی کند. در این صورت تنها با انتخاب چیلر بزرگ تر می توان نیاز ها را بر طرف کرد.
  • ممکن است در منبع آب مورد استفاده ناخالصی هایی وجود داشته باشد که برای مدت طولانی در لوله ها بین هر تجهیزات جمع شده و در نتیجه جریان کمی از آب ایجاد می شود. بنابراین، تمیز کردن لوله های بین تجهیزات بسیار مهم است.

نحوه انتخاب چیلر های صنعتی

از آن جایی که تجهیزات بسیاری در صنعت تبرید وجود دارد، مصرف کنندگان همیشه در انتخاب و تهیه تجهیزات مورد نیاز برای خنک کردن دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی دچار تردید و مشکل می شوند. هنگامی که مصرف کنندگان چیلر های صنعتی را خریداری می کنند، نمی دانند چه نوع چیلری برای تجهیزات سازمانی خود باید استفاده نمایند.

در این قسمت مقاله شما را با انواع چیلر های صنعتی آشنا خواهیم کرد، تا هنگام تهیه و خرید چیلر دچار سردرگمی و تردید در نوع این دستگاه نشوید.

انواع چیلر

  1. چیلر جذبی
  2. چیلر تراکمی

انواع چیلر تراکمی

  • · چیلر تراکمی آب خنک

اگر کندانسور چیلر، با آب خنک شود به آن چیلر تراکمی آب خنک می گویند که به دستگاه کولینگ تاور یا همان برج خنک کننده و پمپ نیاز است.

  • · چیلر تراکمی هوا خنک

اگر کندانسور چیلر با استفاده از فن دمنده هوا، خنک شود به آن چیلر تراکمی هوا خنک گفته می شود که به کولینگ تاور و پمپ نیازی ندارد.

تفاوت چیلر تراکمی آب خنک و هوا خنک

  • بی نیاز بودن مدل هوایی به آب
  • عدم ایجاد رسوب در مدار خنک کننده در مدل هوایی
  • چیلر آب خنک هزینه خرید و مصرف برق پایین تری دارد.
  • چیلر آب خنک اندازه کوچک تر و لرزش و صدای کم تری نسبت به نوع هوا خنک دارد.
  • چیلر های هوا خنک کواقعی که آب قطع می شود، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد ولی چیلر های آب خنک این گونه نیستند، با قطع شدن آب، آن ها نیز از کار میفتند.

نقش کمپرسور در چیلر

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند کمپرسور قلب چیلر است؟

در واقع کمپرسور قلب یک چیلر به حساب می آید و اصلی ترین مکانیزم یک کمپرسور، مکش و دهش است و لازم است که بتوانیم مکش و دهش مناسبی روی کمپرسور داشته باشیم، چرا که کمپرسور یک تجهیز حساس است و باید بتواند در مواقعی مشخص عمل مکش و دهش را قطع کند و به عبارتی خاموش شود.

حال سوال این است چگونه کمپرسور را کنترل کنیم؟

در واقع کنترل کمپرسور یکی از سخت ترین کار هایی است که ما در سیستم های برودتی انجام می دهیم و به این شکل که سناریو های کنترلی روی کمپرسور، باید در اجزای مختلف آن تقسیم بندی شود و هر سناریو باید با دقت بالایی صورت گیرد.

آیا می دانید وظیفه اصلی کمپرسور چیست؟

  • تامین زنجیره فشار در اواپراتور جهت فرآیند سرد سازی یا تبخیر مایع.
  • متراکم کردن گاز مبرد جهت تقطیر در کندانسور.

در واقع کنترل کمپرسور بر اساس تعیین ظرفیت بار انجام می‌ شود. در نتیجه جهت بهینه کردن کمپرسور نباید اجازه دهیم که کمپرسور خارج از دما و فشار تنظیم شده، کار کند.

  • · کنترل پله ای

کنترل پله ای اصولا نکعی سبک کردن یک مجموعه تبریدی مثل چیلر می باشد. به این صوزت که با بستن و خارج کردن قسمت مکش در سیستم های چند کمپرسوری، یا خاموش یا از مدار خارج کردن چند کمپرسور به صورت مرحله به مرحله می توان ظرفیت دستگاه را کنترل کرد.

  • · کنترل توسط شیر های کشویی

در واقع این سیستم با عمل کردن هیدرولیکی خود باعث محدود شدن قسمت مکش کمپرسور می‌ شود و با محدود شدن قسمت مکش کمپرسور گاز کم تر متراکم می شود.

  • · کنترل با تغییر دور کمپرسور

در حقیقت تغییر و تنظیم کننده دور یکی از کارآمد ترین روش ها جهت تغییر بار، متناسب برای هر نوع کمپرسوری است.

کمپرسور با دو دور سرعت یا با تغییر دهنده فرکانس می‌ تواند جهت تغییر دور کمپرسور مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با تغییر فرکانس هم می توان به هر تقاضای باری دست پیدا کردند. تغییر فرکانس می‌ تواند بیشترین و کم ترین تقاضای بار را فراهم کند. این سیستم می‌ تواند باعث حفظ موتور در مقابل جریان برق و محدود کردن گشتاور نیز شود.

  • · کنترل کمپرسور با بای پس گاز داغ

این راه حل بیشتر برای کمپرسور های با ظرفیت ثابت و تبرید های تجاری استفاده می شود و برای کنترل ظرفیت تبرید، قسمتی از گاز داغ موجود در خط دهش به خط کم فشار، انتقال پیدا می کند.

این روش به کاهش ظرفیت و از بین رفتن مایع مبرد در خط مکش و رها سازی حرارت در مدار منجر می شود.

  • · کنترل کمپرسور به کمک استپ کنترل

ظرفیت‌ های مختلفی را می توانیم با نصب یک استپ کنترلر بر روی سیستم داشته باشیم.

بار و یا بی بار کردن پیستون های کمپرسور یا الکتروموتور کمپرسور بر اساس سیگنال های فشار (توسط ترمیستور فشار) و یا حرارت توسط ترموستات و یا ترمیستور از خط فشار مکش عمل می کند.

  • · کنترل ظرفیت کمپرسور به کمک تغییر سرعت

تغییر سرعت در کمپرسور به واسطه تغییر فرکانس ورودی است، اما با تغییر این فرکانس چه امتیازاتی به دست می آید؟

ü راهبردی ساده

ü افزایش عمر کمپرسور

ü کاهش صدای کمپرسور

ü بالا رفتن کیفیت کنترل

فلوسوئیچ چیلر

در مورد فلوسوئیچ چیلر چقدر اطلاعات دارید؟

می دانید اگر فلوسوئیچ در مدار چیلر نصب نشود، چه اتفاقی رخ می دهد؟

فلوسوئیچ در چیلر ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این تجهیز است که تشخیص می دهد آب داخل اواپراتور در گردش است یا خیر؟ اگر آب در گردش نباشد، آب در داخل اواپراتور راکت می ماند و دستگاه نمی تواند پایین آمدن دما را تشخیص دهد و دچار یخ زدگی می شود و نهایتا می‌ ترکد.

بنابراین این تجهیز بسیار مهم است و باید به آن دقت کنید. در بسیاری از موارد دیده شده است که متاسفانه این تجهیز را در مدار نصب نمی کنند. در این صورت اواپراتور ترکیده و آب وارد سیستم تبرید می شود و در نهایت وارد کمپرسور می‌ شود و آنجاست که فاجعه واقعی در سیستم چیلر رخ می دهد.

انتخاب بهترین چیلر

شما عزیزان می توانید با متخصصان شرکت مهتاب گستر تماس بگیرید و با دریافت مشاوره، تصمیمات لازم جهت خرید دستگاه چیلر مناسب با پروژه خود را خریداری نمایید.

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه: 09127883721

چیلر - مهتاب گستر

چیلر

اکثر افرادی که می خواهند چیلر تهیه و خریداری نمایند یا می خواهند در مورد چیلر صنعتی اطلاعاتی کسب کنند، می خواهند بدانند چیلر چگونه کار می کند و همچنین در مورد اصل کار چیلر سردرگم هستند. واقعا چیلر چگونه کار می کند؟ اصول کار چیلر چیست؟

چیلر از برق به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. بخار مبرد فریون در بخار، گرمای آب سرد را جذب می کند تا بخار را خنک کند. بخار مرطوب فریون پس از تبخیر و جذب گرما توسط کمپرسور به گازی با دمای بالا و فشار بالا فشرده شده و سپس توسط کندانسور با آب خنک می ‌شود و به مایع تبدیل می ‌شود و از طریق دریچه انبساط برای بازیافت وارد مرحله بخار می‌ شود. بدین ترتیب در انتهای با دمای 7 تا 12 درجه سانتی گراد آب سرد برای تهویه مطبوع آماده می شود.

طبقه بندی چیلر ها

چیلر ها را می توان بر اساس پارامتر های مختلفی تقسیم بندی کرد، که عبارت است از:

(1) فشرده سازی توسط کمپرسور

سه نوع کمپرسور در تهویه مطبوع مرکزی استفاده می شود: پیستونی، پیچی و گریز از مرکز، که کمپرسور های پیستونی محبوب ترین آن ها هستند.

(2) نوع کندانسور

با توجه به روش خنک کننده کندانسور می توان چیلر ها را به سه نوع چیلر آب خنک، چیلر هوا خنک و چیلر خنک کننده با بخار تقسیم بندی کرد.

(3) طبقه بندی بر اساس روش آب بندی

با توجه به روش آب بندی می توان چیلر ها را به سه نوع کاملا بسته، نیمه بسته و باز تقسیم بندی کرد.

(4) طبقه بندی مختلف با توجه به جریان انرژی

با توجه به جریان انرژی، می توان آن را به نوع تراکمی و نوع جذبی تقسیم بندی کرد. نوع تراکمی از جریان الکتریسیته و نوع جذبی از جریان گاز استفاده می کند. در حال حاضر تقریبا تمام چیلر های مورد استفاده در کشور ما از نوع تراکمی هستند.

(5) طبقه بندی بر اساس دما و گرما

در سیستم های تهویه مطبوع جذبی با توجه به منبع حرارتی می توان آن را به سه نوع پمپ آب گرم، نوع بخار و نوع احتراق مستقیم تقسیم بندی کرد. سوخت های مورد استفاده عبارت است از: گازوئیل، نفت سفید، نفت سنگین و گاز طبیعی.

جدید ترین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی برای چیلر ها

چیلر های صنعتی در صنایع مختلف برای کنترل خنک کاری محصولات، مکانیزم ها و ماشین آلات کارخانجات استفاده و بهره برداری می شوند. چیلر ها را می توان برای کاربرد های صنعتی متمرکز کرد و هر چیلر می تواند نیاز های متعددی را برای سرمایش برآورده کند یا می تواند از چیلر خود در هر برنامه یا دستگاه استفاده شود. هر روشی مزایای خود را دارد. همچنین می ‌تواند ترکیبی از چیلر های مرکزی و غیر متمرکز باشد، به‌ خصوص زمانی که الزامات خنک ‌کننده برای کاربرد ها یا نقاط استفاده خاص یکسان است، اما نه همه.

راه کار های صرفه جویی در مصرف انرژی

  1. 1. دمای میعانات را کاهش دهید.

با توجه به ایمنی تجهیزات و برآورده کردن الزامات تولید، سعی کنید دمای بخار را افزایش و دمای کندانسور را کاهش دهید. به همین دلیل، برج خنک کننده برای اطمینان از بهره وری آب سرد استفاده می شود.

  1. 2. دستگاه تبدیل فرکانس تبرید برای تنظیم سرعت کمپرسور اتوماتیک

پس از عبور از یک سانتریفیوژ کم فشار، فشار افزایش می یابد. هر چه سرعت سانتریفیوژ بیشتر باشد، فشار آن نیز بیشتر می شود. در عملیات واقعی، بیشتر تجهیزات تحت بار کامل کار می کنند. یک فیوز مختلف با سرعت ثابت باعث از دست دادن انرژی در هنگام حرکت تجهیزات با بار سبک می شود. کمپرسور اتوماتیک می تواند به طور خودکار سرعت کمپرسور را با توجه به تغییر بار تنظیم کند و فضای صرفه جویی در انرژی نسبتاً بزرگ است.

  1. 3. بار عملیاتی مناسب تجهیزات را تنظیم کنید.

در شرایط حصول اطمینان از عملکرد ایمن تجهیزات، زمانی که میزان تبرید با بار 70٪ -80٪ ​​در مقایسه با بار 100٪ کار می کند، مصرف برق در ظرفیت خنک کننده واحد کم تر است. برای شروع، از این بار عملیاتی با در نظر گرفتن عملکرد مناسب، می توانید از پمپ آب و برج خنک کننده (کولینگ تاور) استفاده کنید.

دلایل کاهش دمای چیلر های صنعتی

راندمان دستگاه های چیلر قبل از خروج از کارخانه، آزمایش می شوند تا از عملکرد عادی واحد چیلر صنعتی اطمینان حاصل گردد. اگر در اولین استفاده از چیلر در محل مورد نظر، مشکلی رخ دهد، ممکن است به دلیل نوع اشتباه چیلر انتخابی باشد یا حتی ممکن است در حین حمل و نقل چیلر دچار آسیب شده باشد.

زمانی که چیلر صنعتی برای اولین بار استفاده می شود، دمای چیلر صنعتی قابل کاهش نیست. دلیل دیگری که وجود دارد، این است که شاید مشکلی بین چیلر آب خنک و نصب برج خنک کننده، پمپ آب گردشی و خط لوله کشی این سیستم ایجاد شده باشد که طبق نمودار نصب نیاز به بررسی دقیق دارد.

اگر این اتفاق برای یک چیلر ایجاد شود، ممکن است به دلیل مشکلات زیر باشد:

  • مبدل حرارتی چیلر خنک شده با آب، بسیار کثیف است. توصیه می شود مبدل حرارتی را تمیز کرده و در استفاده های بعدی مرتباً تمیز کنید.
  • نشت فریون در سیستم تبرید چیلر، برای تشخیص نشت، تعمیر جوشکاری توصیه می شود.
  • ممکن است دمای محیطی که چیلر در آن قرار دارد نامساعد باشد، به همین دلیل چیلر نیاز ها را برآورده نمی کند. در این صورت تنها با انتخاب چیلر بزرگ تر می توان نیاز ها را بر طرف کرد.
  • ممکن است در منبع آب مورد استفاده ناخالصی هایی وجود داشته باشد که برای مدت طولانی در لوله ها بین هر تجهیزات جمع شده و در نتیجه جریان کمی از آب ایجاد می شود. بنابراین، تمیز کردن لوله های بین تجهیزات بسیار مهم است.

نحوه انتخاب چیلر های صنعتی

از آن جایی که تجهیزات بسیاری در صنعت تبرید وجود دارد، مصرف کنندگان همیشه در انتخاب و تهیه تجهیزات مورد نیاز برای خنک کردن دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی دچار تردید و مشکل می شوند. هنگامی که مصرف کنندگان چیلر های صنعتی را خریداری می کنند، نمی دانند چه نوع چیلری برای تجهیزات سازمانی خود باید استفاده نمایند.

در این قسمت مقاله شما را با انواع چیلر های صنعتی آشنا خواهیم کرد، تا هنگام تهیه و خرید چیلر دچار سردرگمی و تردید در نوع این دستگاه نشوید.

انواع چیلر

  1. چیلر جذبی
  2. چیلر تراکمی

انواع چیلر تراکمی

  • · چیلر تراکمی آب خنک

اگر کندانسور چیلر، با آب خنک شود به آن چیلر تراکمی آب خنک می گویند که به دستگاه کولینگ تاور یا همان برج خنک کننده و پمپ نیاز است.

  • · چیلر تراکمی هوا خنک

اگر کندانسور چیلر با استفاده از فن دمنده هوا، خنک شود به آن چیلر تراکمی هوا خنک گفته می شود که به کولینگ تاور و پمپ نیازی ندارد.

تفاوت چیلر تراکمی آب خنک و هوا خنک

  • بی نیاز بودن مدل هوایی به آب
  • عدم ایجاد رسوب در مدار خنک کننده در مدل هوایی
  • چیلر آب خنک هزینه خرید و مصرف برق پایین تری دارد.
  • چیلر آب خنک اندازه کوچک تر و لرزش و صدای کم تری نسبت به نوع هوا خنک دارد.
  • چیلر های هوا خنک کواقعی که آب قطع می شود، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد ولی چیلر های آب خنک این گونه نیستند، با قطع شدن آب، آن ها نیز از کار میفتند.

نقش کمپرسور در چیلر

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند کمپرسور قلب چیلر است؟

در واقع کمپرسور قلب یک چیلر به حساب می آید و اصلی ترین مکانیزم یک کمپرسور، مکش و دهش است و لازم است که بتوانیم مکش و دهش مناسبی روی کمپرسور داشته باشیم، چرا که کمپرسور یک تجهیز حساس است و باید بتواند در مواقعی مشخص عمل مکش و دهش را قطع کند و به عبارتی خاموش شود.

حال سوال این است چگونه کمپرسور را کنترل کنیم؟

در واقع کنترل کمپرسور یکی از سخت ترین کار هایی است که ما در سیستم های برودتی انجام می دهیم و به این شکل که سناریو های کنترلی روی کمپرسور، باید در اجزای مختلف آن تقسیم بندی شود و هر سناریو باید با دقت بالایی صورت گیرد.

آیا می دانید وظیفه اصلی کمپرسور چیست؟

  • تامین زنجیره فشار در اواپراتور جهت فرآیند سرد سازی یا تبخیر مایع.
  • متراکم کردن گاز مبرد جهت تقطیر در کندانسور.

در واقع کنترل کمپرسور بر اساس تعیین ظرفیت بار انجام می‌ شود. در نتیجه جهت بهینه کردن کمپرسور نباید اجازه دهیم که کمپرسور خارج از دما و فشار تنظیم شده، کار کند.

  • · کنترل پله ای

کنترل پله ای اصولا نکعی سبک کردن یک مجموعه تبریدی مثل چیلر می باشد. به این صوزت که با بستن و خارج کردن قسمت مکش در سیستم های چند کمپرسوری، یا خاموش یا از مدار خارج کردن چند کمپرسور به صورت مرحله به مرحله می توان ظرفیت دستگاه را کنترل کرد.

  • · کنترل توسط شیر های کشویی

در واقع این سیستم با عمل کردن هیدرولیکی خود باعث محدود شدن قسمت مکش کمپرسور می‌ شود و با محدود شدن قسمت مکش کمپرسور گاز کم تر متراکم می شود.

  • · کنترل با تغییر دور کمپرسور

در حقیقت تغییر و تنظیم کننده دور یکی از کارآمد ترین روش ها جهت تغییر بار، متناسب برای هر نوع کمپرسوری است.

کمپرسور با دو دور سرعت یا با تغییر دهنده فرکانس می‌ تواند جهت تغییر دور کمپرسور مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با تغییر فرکانس هم می توان به هر تقاضای باری دست پیدا کردند. تغییر فرکانس می‌ تواند بیشترین و کم ترین تقاضای بار را فراهم کند. این سیستم می‌ تواند باعث حفظ موتور در مقابل جریان برق و محدود کردن گشتاور نیز شود.

  • · کنترل کمپرسور با بای پس گاز داغ

این راه حل بیشتر برای کمپرسور های با ظرفیت ثابت و تبرید های تجاری استفاده می شود و برای کنترل ظرفیت تبرید، قسمتی از گاز داغ موجود در خط دهش به خط کم فشار، انتقال پیدا می کند.

این روش به کاهش ظرفیت و از بین رفتن مایع مبرد در خط مکش و رها سازی حرارت در مدار منجر می شود.

  • · کنترل کمپرسور به کمک استپ کنترل

ظرفیت‌ های مختلفی را می توانیم با نصب یک استپ کنترلر بر روی سیستم داشته باشیم.

بار و یا بی بار کردن پیستون های کمپرسور یا الکتروموتور کمپرسور بر اساس سیگنال های فشار (توسط ترمیستور فشار) و یا حرارت توسط ترموستات و یا ترمیستور از خط فشار مکش عمل می کند.

  • · کنترل ظرفیت کمپرسور به کمک تغییر سرعت

تغییر سرعت در کمپرسور به واسطه تغییر فرکانس ورودی است، اما با تغییر این فرکانس چه امتیازاتی به دست می آید؟

ü راهبردی ساده

ü افزایش عمر کمپرسور

ü کاهش صدای کمپرسور

ü بالا رفتن کیفیت کنترل

فلوسوئیچ چیلر

در مورد فلوسوئیچ چیلر چقدر اطلاعات دارید؟

می دانید اگر فلوسوئیچ در مدار چیلر نصب نشود، چه اتفاقی رخ می دهد؟

فلوسوئیچ در چیلر ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که این تجهیز است که تشخیص می دهد آب داخل اواپراتور در گردش است یا خیر؟ اگر آب در گردش نباشد، آب در داخل اواپراتور راکت می ماند و دستگاه نمی تواند پایین آمدن دما را تشخیص دهد و دچار یخ زدگی می شود و نهایتا می‌ ترکد.

بنابراین این تجهیز بسیار مهم است و باید به آن دقت کنید. در بسیاری از موارد دیده شده است که متاسفانه این تجهیز را در مدار نصب نمی کنند. در این صورت اواپراتور ترکیده و آب وارد سیستم تبرید می شود و در نهایت وارد کمپرسور می‌ شود و آنجاست که فاجعه واقعی در سیستم چیلر رخ می دهد.

انتخاب بهترین چیلر

شما عزیزان می توانید با متخصصان شرکت مهتاب گستر تماس بگیرید و با دریافت مشاوره، تصمیمات لازم جهت خرید دستگاه چیلر مناسب با پروژه خود را خریداری نمایید.

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه: 09127883721

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 97
  • بازدید کلی : 690
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی